lørdag 4. oktober 2014

Nok en gang i tidsnød - Tysklandsturens tredje dag

Etter å ha kommet meg opp i Bamberg og fått koffert inn i bilen skulle stedets webcam besøkes. Jeg hadde for så vidt planer om noen andre også, men siden det var antikk-marked i hele byen var det helt umulig å kunne lete etter noen cacher i sentrum i alle fall. Derfor ble det med turen til den flotte broa.
Utsikt i skodde tidlig på dagen :)

Etter litt sjekking av minibank, med litt kjedelig resultat, var det greit å komme seg ut av byen. Det vil si, ikke så greit da. Det gikk jo folk over alt her. Og biler, nei de fikk avpasse seg gitt. Godt jeg ikke er en stressa sjåfør i alle fall. Veien gikk nå ned mot Filderstadt, litt utenfor Stuttgart. Men med stopp på veien nå også. Første stopp ble en cache ved navn Leitplanke. Der stod jeg da, på en liten sidevei, med kun et autovern å leite på. En cache med vanskelighetsgrad 3,5. Og det tok litt tid før den ble funnet ja. En morsom løsning var det også, så det ble utdelt et favorittpoeng der. Så ble det en nokså alminnelig skogstur inn på Der Waldhaus selv om terrengratinga forvirra meg litt. Jeg leter som regel ikke under røtter på en T2.... Deretter var det inn til en ny kommune og til en skattekiste under en bro. Den i seg selv var ikke noe spesiell, men det viste meg både en flott kirke og en vakker liten dam.
Litt mørkt bilde av kirken

Litt høst, men hva kan man vente i oktober :)

Da var det å kjøre litt videre inn til Mailach og en enkel boks før det ble tid for å hilse på storken. Det vil si, det ble jo da både en DNF på cachen og på selve storken. Ideen her er å lage et område der storken kan hekke, og ha utkikkstårn slik at folk kan studere de litt på avstand. Dermed ble det å kikke ut over et område der det helt sikkert er mye mer liv på våren enn nå på høsten :) Men morsomt tiltak var det :)
Utsikten fra tårnet

Storkerede?

Det er klart. Man kan ikke være fornøyd med en DNF i en kommune så tidlig på dagen. Dermed ble det en tur til dette slottet:
Wasserschloss

På vei fra dette slottet oppdaget jeg naturligvis de storkene jeg ikke fikk sett ved storkeplassen. Jaja, de er vel trekkfugler de :) På veien videre var det et TB-hotell som stod for tur. På vei bort lurte jeg på om det var et hotell med egen inngangsdør:
Liten dør omtrent på koordinatene jo :)

Jeg fant selve boksen oppe i et tre like ved da, men tanken var i alle fall morsom :) Så var det videre til en liten utfordring. En boks i størrelse vanlig rett utenfor en restaurant. Kanskje egentlig litt for stor til plasseringen, men den ble da logget. Så var neste stopp en flott løsning på en cache. Jeg glemte å se på atributtene, så det ble litt leting før jeg fant den. Men jeg likte den så godt at den får et favorittpoeng denne også. Og to nye reisende ble med meg videre. Noen av disse skal definitivt få bli med til Norge ja :) Men på den neste stoppeplassen ble det bare funnet et TB-hotell, ikke noe cache. Men sånn er det jo til tider.

Neste stopp ble en liten bom. Ikke sånn og forstå at jeg ikke fant det jeg lette etter, men man må jo ha noen bushe-turer når man holder på med caching. Så jeg kjørte så nærme jeg kunne, og oppdaget at jeg måtte over en sleip liten grøft før jeg kunne finne dagens treningstur opp i treet. Men cachen ble signert den og så gikk det ann å gå temmelig stille og roilig tilbake til bilen, om enn noen flere meter enn på vei til den da :)
Her oppe lå cachen gitt :)

Så ble det nok en enkel boks før turen kom til dagens earthcache. Gipsbruch Endsee viste fram hvor de hadde tatt ut mye gips fra fjellet. At det i tillegg ligger en gammel cache ved denne tunnellen var ikke noen nedtur :)
Tunneller kan være morsomme. Denne var stengt :(

Neste store mål ble dagens andre webcam. Men på vei dit ble det et besøk i en cache det virkelig luktet av. Cachen hadde fått seg sin egen wunderbaum som virkelig lagde lukt ja. Bakoversveis! Og så til et litt anderledes hotell. Måtte tenke litt før jeg skjønte hvor den loggen var, men fram kom den også. Det lønner seg å ha tatt noen cacher sånn med erfaringen. Etter webcam-cachen var det på tide å sette kursen mer rett mot Filderstadt. På veien ble det et par stopp langs autobahn for to statestikk-cacher før det plutselig var en virtuell cache også. Jeg trodde jeg hadde lagt opp ruta rett mot konserten jeg, men Linda hadde fått det for seg at jeg skulle innom et par andre plasser først. Og man kjører jo ikke forbi en virtuell cache om man er i nærheten. Dermed ble det bort til et objekt med tre navn, som jeg ikke skjønte noe av uansett.

Dagens siste cache ble en skikkelig postkasse:
Postkasse litt utenfor allfarvei

Denne postkassen befant seg noen meter til skogs, men det var da overraskende greit å finne den, selv om alt stod på tysk. Så fikk jeg stemplet loggboka og fikk stempel-trykket i min bok. Da var det klart for konsert.

Jeg visste det var innslipp 30 minutter tidligere i dag enn i går, og beregnet at om jeg da kom ca 20.00 var første band ferdig. Så ble det litt leting etter parkeringsplass og litt tid å gå bort til konsertlokalet fra den parkeringsplassen også, så jeg var innenfor dørene 20.15. Og i det jeg kommer opp trappa starter intromusikken til Unisonic. Perfekt!. I dag var det med lys hele showet deres også, og de leverte nok en kanon-konsert. Det var bare så synd at den tok slutt :)

Så kom Edguy på scenen etter noen minutters rigging, og om gårsdagens konsert var tøff og tett, så var denne enda et hakk bedre. Det var nøyaktig samme set-liste, men opplevelsen var en helt annen. Enorm allsang og mye humor. Konserten ble tatt opp av lydmannen, og det ble fortalt fra scenen at de skulle tape denne også. Så får vi se om den kommer ut på cd snart da :)

Da var det klart for ørlite søvn før turen skulle gå ned til Ulm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar