fredag 15. januar 2016

Langs Nidelven - rydde en DNF :)

Det er godt å komme seg ut en tur når både hodet og kroppen har sin egen lille egotripp. Det hjelper på både humør og på form (etterhvert i alle fall). Og siden jeg da gjerne bli litt bedre på begge deler, så ville jeg i dag gå opp langs Nidelva for å se meg litt rundt, og ikke minst komme meg slik at jeg fikk logget en cache som har ligget der og irritert meg litt til tider. Irritert meg fordi jeg har lett etter den før, men ikke fått kloa i den. Og nå var det nok :)

Opplastet med nye batterier for GPS'en, begav jeg meg hjemmefra og gikk ned til Nidelva. Selv om det er vinter og kaldt, så var stien helt tom for snø. Det eneste som dukket opp på turen var noen små feller av is her og der. Som på dette stedet der det så ut som et lite feiltråkk ville sende meg rett ned i elva på en rutsjebane :)

I det jeg kom bort til Kroppanbrua kom sola fram, og jeg fikk et par fine bilder av elva der den var litt trolsk i vinter-sola. Enda godt jeg ikke hadde trang til å bade eller trengte å lete etter cachen ute på øyene der ute.


Så gikk jeg videre oppover langs elva både i litt sol og i litt skygge. Kaldt var det, men godt å bevege seg for det. Jeg kom til slutt opp til Nedre Leirfoss Park der cachen Park Nedre Leirfossen - GC270QN befinner seg. Her har jeg altså vært før, men da har cachen vært borte. I dag ble jeg møtt av noen mugglere, samt en stor fugleflokk. Her var det både ender og måker som koste seg i vannet, og de var ikke så veldig skvetne av seg heller. Så jeg fikk et par bilder før jeg begynte leteaksjonen. Og jeg måtte lete en god stund også, Men heldigvis fikk jeg funnet den og krotet ned et par tegn på en våt logg.

Dermed var det fint å kunne gå videre opp mot en buss ved Rema 1000 i gamle Okstadbakken. Naturligvis gikk bussen rett før jeg kom til den nærmeste bussholdeplassen, så jeg fikk lov til å gå litt lenger før jeg kunne sette meg ned, og synes at nå var dagen god.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar