fredag 5. september 2014

Tur til Dreiers Minne

I dag var egentlig planen å ta en liten tur rundt Gråkallen. Men i det øyeblikket jeg kjørte ut fra jobb endret det seg. Jeg husket at Dreiers Minne var en cache jeg manglet i forhold til store deler av Team humor. Og siden jeg ofte leter etter cacher sammen med de, så tenkte jeg å få unna en slik når jeg i dag var på tur alene. Jeg kjørte opp og parkerte ved Tømmerdalstorget, og snørte på meg turskoa mine. Så var det å gå en deilig liten tur innover i skogen. Tok en liten avstikker som var planlagt også. Det hender seg at man har innlagt noen koordinater på gps'en som man må innom på en slik tur......

På tur innover skogen møtte jeg en jogger. Da skulle jeg være høflig, ikke kikke ned på gps og hilse tenkte jeg. Som sagt så gjort. Godt fornøyd med meg selv gikk jeg videre, og oppdaget etter en liten stund at joda, mens jeg var hyggelig gikk jeg forbi den lille stien jeg skulle tatt av veien..... Så mye for å være hyggelig liksom.

Jeg kom meg tilbake dit jeg skulle ta av, og fikk kommet meg på rett spor. Så var det å finne veien over litt myr og sti til jeg kom fram til Dreiers Minne.

Lite skilt over døra

Et utrolig sjarmerende lite sted.



Jeg fikk satt meg ned på benken der og slappet av litt mens jeg planla hvordan jeg skulle angripe cachen. Det burde jeg vel ikke gjort. For dermed ble det bushing av vanlig kvalitet. Men jeg fikk sett mye fint i skogen da. 

Det var mye sopp der. Og jeg som ikke liker sopp en gang da......




Etter mye om og men og opp og litt ned kom jeg meg fram til cachen. Greit funn egentlig. Og som vanlig, på veien tilbake var det langt enklere å finne veien dit jeg skulle gå.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar