torsdag 4. september 2014

En tur ved Voll gård

Når dagene er blitt litt ensomme og det ikke er stort å finne på hjemme annet enn husarbeid og slikt, er det godt å komme seg ut litt. Hvor mye frisk luft det er  kan man jo strides om så lenge man er inne i byen, men det kan være godt å gå litt allikevel.
I dag hadde jeg lyst til å se på noen spesifikke cacher oppe rundt Voll gård, og kjørte derfor til Moholt og parkerte der. Lite stykke å gå var det, men ikke værre enn at jeg greit gjorde det for å slippe 2 passeringer gjennom bommen. Og siden jeg allikevel var på de kantene tok jeg turen innom en Nille-butikk og så etter noen bestemte notatbøker. Nå hadde de ikke akkurat den jeg skulle ha, men jeg fikk tak i noen andre som var like gode, og som jeg vet gledet også andre enn meg selv. Og da er jo hensikten oppnådd. Bilde kommer om jeg får ordnet opp i det :)

Så var det å begynne å gå litt. Første mål på turen var multien Påske 13-#07 - Voll Gård - GC46F8B. Denne skulle være en enkel multi, så det var bare å begynne å telle i henhold til cachebeskrivelsen. Og selv med mine matematikk-kunnskaper gikk det greit å få ut noen koordinater her. Nå viste gps'en at dette var en boks jeg kunne finne etter den lille runden min, så da ble planene omgjort litt. Det er ofte slik. Dermed ble det en tur bort til Voll Målestasjon - GC2KQDE - som første i dag. Det er klart at man heller ikke inne i byen følger de vanlige stiene. Jeg hadde sett for meg en sti jeg skulle bruke, og slik ble det. Fram kom jeg. Heldigvis var de muglerne som var i nærheten opptatt med andre ting enn å se på meg :)


Muglere opptatt med sitt....

Selve cachen ble funnet noen meter unna der min gps ville ha meg til å gå, men siden jeg visste hintet på den, klarte ikke gps'en å lure meg gitt. Hehehe. 

Deretter gikk turen bort til BM#4 - Bettys Lykkerunde - GC18EYT - som skulle gi et fint utsiktspunkt. Og jeg må si jeg ikke akkurat ble skuffet over det heller nei.


Mørkt bilde, men du ser en strålende by :D

Etter å ha stått der oppe en liten stund ble det tid for å lete etter cachen. Det var jo ikke så mange muligheter, og den var raskt funnet. Når jeg tok den fram satt det en snegle på den, og i det jeg åpna boksen var det et sneglehus som var en av tingene oppe i den. Jeg måtte le litt for meg selv og lurte litt på om den snegla prøvde å finne igjen huset sitt.


Snegle ute og hus inne i cachen :)

Etter logging her gikk turen til dagens lille mystery, Ouagadougou - GC2WMQK - som hadde ligget lenge løst på min gps. Jeg er jo aldri i dette området. Men i dag var det greit å logge denne også.

Så gikk turen mot sluttboksen på multien, og etter litt leting kom denne også fram. Da var jeg godt fornøyd med kveldens innsats, og kunne gå til bilen og kjøre hjem, dog fortsatt gjennom 2 bommer, men hadde allikevel spart litt med å gå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar